Egy nyári nap Mártélyon

1996. augusztus

Még egy utolsó kirándulást kellene tennünk így nyár végén az iskolakezdés előtt. Hova menjünk? Valami olyan helyre, ahol víz van, fürödni lehet, és talán még biciklivel is megközelíthető. Menjünk el Mártélyra!

A Mártélyi Tájvédelmi Körzet a Tisza bal partján mintegy 10 km hosszan húzódik, keleten az árvízvédelmi töltés, nyugaton a folyó és délen az egykori vásárhelyi hajórakodóhoz vezető út hullámtéri szakasza zárja le. A terület három részből áll: északi harmada az ún. Ányás-sziget és a morotva partvonalát elfoglaló üdülőtelep, ami szabadon látogatható. Az ütköző zóna, amely a strandtelep keskeny sávja mellett van, a Kutyafenéki Hullámtér, ami a Körtvélyesi holtágnál végződik.

A TK-nak a második morotvája (Tisza holtág) Körtvélyes és Barcirét elnevezésű részekre tagolja a terület déli harmadát. Itt vannak a legfontosabb védett természeti értékek. A TK egész területe a Tisza hullámterében fekszik, az üdülési, kirándulási, strandolási lehetőségeket az árvizek sokszor károsan befolyásolják.

Mártély nincs is túl messze Csongrádtól, kb. 36 km a Szentes-Mindszent-Mártély útvonalon. Korán reggel indultunk, hogy ne a legnagyobb hőségben kelljen bicikliznünk. Majdnem végig közúton haladtunk a közlekedési szabályok betartásával.

Elég hamar odaértünk, és rögtön belevetettük magunkat a vízbe. Később csónakokat is béreltünk, és felváltva evezve behajóztunk a víz közepére, ahol már kiváló lehetőség kínálkozott a csónakból kiugrálni fejessel, talpassal vagy egyéb ugrásformával. Ezek néha úgy történtek, hogy egymást "kényszerítettük" egy kicsit, és lökéssel megadtuk a kezdő sebességet. Olyan jól szórakoztunk, hogy csak úgy röpült az idő.

A strandolás azonban kissé kivette az erőnket. Hazafelé Midszentnél átmentünk komppal a Tisza túloldalára, majd Csanytelek, Felgyő érintésével érkeztünk Csongrádra. A felgyői buszmegállónál még megettük a maradék ennivalóinkat, és szép kényelmesen hazakerekeztünk. Felvetődött az ötlet, hogy ide eljöhetnénk egyszer több napra is!

Vissza a túrák címlapjához

Ezen eset lejegyeztetett az saját nézőpontya szerént
Bujáki Olga

által.

Következő kerékpártúra
Még itt is voltunk!

Vissza a kezdőlapra
Megy a csiga hazafelé ...