Csillagtúra a Big Ben körül

A Bitour utazási iroda szervezésében iskolánkból 56 diák és 14 felnőtt utazhatott el a brit fővárosba, Londonba. Ezúton szeretnénk - az iskolaújság felkérésével - megosztani élményeinket diáktársainkkal.

Április 25-én, hajnali 2 órakor kellett volna elvileg elindulnunk, de a busz sajnos defektet kapott, így csak fél 5-kor tudtunk elindulni. Ám a balszerencse-sorozatnak itt nem volt vége. Az ausztriai határtól majdnem a belga határig fülledt meleg volt a busz emeletén. Németország és Belgium határának közelében aztán a sofőrök megjavították a légkondicionálót, így az út további része kellemesen telt. Hajnali 3 órakor hosszabb pihenőt tartottunk Brüsszelben, ahol megtekintettük a belga főváros főbb látványosságait. Magyar idő szerint fél 9-kor megérkeztünk Calais-ba, ahonnan másfél órás kompút után értünk Doverbe.

Ezután ellátogattunk Canterbury-be, ahol megtekintettük a katedrálist. Körülbelül háromnegyed órás út után megérkeztünk a leedsi kastélyba. Az élő sövényből épített labirintus és a kastély gazdag állatvilága alapján az angolok joggal nevezik a világ legszebb kastélyának. Mindezek után következett az, amit két napja mindenki a legjobban várt, a szállások elfoglalása. Teljes felszereltségű, nyolcszemélyes mobil home-okban szállásoltak el minket. Mindenki vett egy forró fürdőt és kialudta magát a következő napra.

Szombaton egy órás út után érkeztünk meg London belvárosába. Egy buszos városnézés keretében megtekintettük azokat az épületeket és tereket a Nelson's Columnot és a négy bronzoroszlánt. Ezután szabadprogram következett a Leicester téren. Ezen a napon láttuk a Szent Pál Katedrálist és a greenwich-i meridiánt is.

Vasárnap nem Londonban volt az első programunk. Windsorba látogattunk, ahol megnéztük a windsori kastélyt. A kastély érdekessége, hogy ez a legrégebben épült és lakott kastély a világon, valamint hogy a mai királyi család a Windsor-házból való. Ezután megnéztük az Eton College-ot, Britannia leghíresebb fiúkollégiumát.

A nap érdekessége volt még a Natural History Museum valamint a British Museum, ahol megtekinthettük a Föld történetét és a letűnt korok civilizációiból ránk maradt emlékeket.

Talán a hétfői nap volt mindenki kedvence amiatt, hogy London legérdekesebb emlékeit néztük meg. Bepótoltuk a Westminster apátságbeli látogatásunkat, majd délután megtekintettük a Towert és benne a koronázási ékszereket. A Tower hidat is láttuk, majd következett a nap fénypontja, a Madame Tussaud Viaszmúzeum. Itt sok legendás ember viaszszobrát láthattuk, például a királyi családot és országok vezetőit. A Borzalmak termében is jártunk, majd a Spirit of London-nal fejeződött be látogatásunk.

Este átkeltünk a Csalagúton és kedden este fél 10-kor értünk Magyarországra.

Mindenkinek nagyon tetszett az út, a kisebb kellemetlenségek ellenére is. Érdemes ellátogatni a brit fővárosba, mert rengeteg élménnyel lesz gazdagabb az ember.

Készítette: Kató Enikő és Vajda Sára

a 7.F osztály közreműködésével.