A diákfelmérés tapasztalatai
Ígéretünkhöz híven beszámolok a diákfelmérés néhány fontos, esetleg szembetűnő eseményéről. Melyek azok a kérdések, amelyekre a válaszolók döntő hányada IGENNEL (5 vagy 4 pont) válaszolt? (Általában 230 körüli az összes válaszolók száma.)
Megfelel-e elvárásodnak az osztályod szellemi színvonala? (207 igen)
Támogatja-e az iskola a nehéz körülmények között élőket? (186 igen)
Jól felkészít-e a gimi a felnőtt életre? (195 igen)
Szükség van-e iskolarádióra, iskolatévére? (222! igen) (Persze, ez azért várható is volt, ugye?)
Szükség van-e szerinted iskolai házirendre? (192 igen!) (Mit szóltok hozzá? Csak “halkan” jegyzem meg: szerintünk “betartott” iskolai házirendre lenne szükség.)
Jók-e az iskolai körülmények az eredményes munkához? (212 igen!)
Magasnak ítéled a tanárok tárgyi tudását? (210 igen!) (Köszönjük, ezt mi is így látjuk.)
Szükség van-e a tanulóknak különórára? (188 igen) (Ez sajnálatosan igaz a felvételik érdekében - de azért úgy gondoljuk, hogy az órai odafigyeléssel és otthoni munkával a korrepetálási magánórákat csökkenteni lehetne-kellene.)
A környezeted, a város ismeri-e iskolánkat? (222 igen!) (Jól van, ha ez így van, de ez azt jelenti, hogy a fogyatékosságainkat is ismerik?)
S most nézzük a NEMEKET: (2 vagy 0 pont). Azaz egyetlen ilyen határozott nem válasz van:
- Szívesen járnál a Batsányi helyett másik középiskolába? (186 nem) Ezt egy Batsányistól el is vártuk! Sőt, még a többi néhány “nem” választ is szerettük volna hallani!)
Melyek voltak azok a kérdések, amelyekre szélsőségesen válaszoltatok?
- Meghatározó-e a tanulók anyagi háttere? (90 igen, 133 nem)
- Egységesnek ítélitek-e a tanárok értékrendjét? (121 igen, 114 nem) Szomorúan vesszük tudomásul ezt a sok “nem”-et, s megfogalmazzuk magunk számára a tennivalókat.)
- Van-e egy átlagos tanárnak szabadideje? (126 igen, 99 nem) (Ebből a 126 igenből az is
következhet, hogy még sok hasznos dolgot csinálhattok, ami magatok, az osztályotok, vagy az iskola számára is érték!)
- Megvan-e az órákon a szükséges fegyelem? (134 igen, 95 nem) (Ez a sok “nem” azt jelenti, hogy bőven van még tennivaló nektek is, nekün
k is!)
- Pontosan járnak-e a tanárok órára? (131 igen, 101 nem) (Ez a sok nem nagyon sok nem. Köszönjük, hogy őszinték voltatok!)
- Szeretnél-e tanáraiddal többet beszélgetni? (132 igen, 91 nem) (a 132 igennel szavazót arra kérjük, ő is keresse velünk a
kapcsolatot!)
- Jó lenne-e kitiltani a dohányzást az iskolából? (112 igen, 109 nem) (Én szeretném, mi szeretnénk, ha az iskolában nem lenne dohányzás, de ehhez a tanulók felét is meg kellene nyerni, a tiltás önmagában nem optimális megoldás. Ámbár, ha nincs más…)
- Viselnéd-e az iskolához tartozás jelvényét? (115 igen, 113 nem) (Örülni kellene a 115 igennek, vagy szomorkodni a 113 nem miatt? Aki nemmel szavazott, az az egyenruhától, sapkától, jelvénytől fél, ugye, s nem attól, hogy Batsányishoz mé
ltatlan tettei is vannak?)
Ui.: a következő számban szeretnék néhány olyan kérdést máshonnan is megvilágítani, amire itt már kitértem, s pár olyan kérdés is foglalkoztat bennünket, amire Ti “izgalmas” választ adtatok, de elsősorban helyhiány miatt az ele
mzésük most elmaradt.
Bottyán István