Vásárlási "szokások" a Weben

Vásárlás vonalkóddal a weben

A BarPoint.com nevû új ingyenes webes szolgáltatás segítségével az online vásárlók az általuk keresett árucikkeket a vonalkód mellett levõ számsor (Universal Product Code) begépelésével találhatják meg. A BarPoint szerint a jelenleg 100 millió tételt tartalmazó teljes vonalkód-adatbázis 20-30%-a áll cégük rendelkezésére, így a site-ról könnyen megtalálhatók a forgalomban levõ könyvek, videók és CD-k.

(1999. december 10.)

Ajándékcsere a weben

Karácsonyi ajándékok ingyenes csereberéjének lehetõségét ajánlja a giftxchange.com nevû új német site. Az ötlet lényege: ha valaki olyasmit kapott ajándékba, amire igazából nincsen szüksége, a site-on meghirdetheti és - ha szerencséje van - elcserélheti azt. A szállítási és egyéb kérdéseket a partnerek maguk intézik, és a site nem foglalkozik pénzforgalommal sem.

(2000. január 5.)

Nem az ár a döntõ?

Az internet nem feltétlenül egyenlíti ki az árakat - állapították meg a Center for eBusiness@MIT szakértõi. A weben ugyan könnyebb összevetni egymással az árakat, ám azok még szélsõségesebb eltéréseket mutatnak, mint a valós világbeli boltokban. Ugyanakkor az árak összehasonlítása után csak a felmérésben szereplõ vásárlók 47 százaléka vásárolja a legolcsóbb árut. A választásban a legmeghatározóbb a site iránti, korábban megalapozott bizalom, ezután következik a hirdetés. Mindez a Massachusetts állambeli Cambridge-ben tarott eBusiness Conference and Expo-n hangzott el.

(2000. június 16

TIME e-kereskedelmi adatbázis

A TIME magazin website-ja adatbázisba gyûjtötte az Egyesült Államokban mûködõ online kereskedelmi vállalkozásokról szóló legfontosabb információkat. Az egyes webes kereskedésekrõl nevük és URL-jük mellett megt udhatjuk az általuk kínált termékek fajtáját és a lehetséges fizetési módokat is.