Autókról

A General Motors 1.6 milliárd dollárt költött elektronikus kereskedelemi kezdeményezésekre

A cég nagy reményt fûz az internetes vállalkozásokhoz, és az olyan kapcsolódó szolgáltatásokhoz, mint a jármûvekbe épített belsõ kommunikációs rendszerek. A GM várakozásai szerint 2003-ra lehetõvé válik az is, hogy a vásárlók 10-15 napon belül egyéni igényeik szerint összeállított gépkocsihoz jussanak. Ennek elõsegítésére jött létre a Covisint, amelyben a GM mellett a Ford és DaimlerChrysler is részt vesz.

(2000. június 23.)

Új autók kalapács alatt

Új autókra is lehet licitálni ezentúl a repülõjegy-aukcióiról ismert Priceline.com oldalain, hála a cég és az USA-szerte lerakatokkal rendelkezõ AutoNation között szerdán létre jött megállapodásnak. Az egyes gépkocsikra a Priceline-hoz beérkezett legmagasabb liciteket a cég továbbítja a vásárlóhoz legközelebb esõ AutoNation-kirendeltséghez. Az Egyesült Államokban jelenleg évente 15 000 autót adnak el az interneten keresztül; a Forrester Reserach becslése szerint ez a szám 2003-ra elérheti a félmilliót is.

Az autóvásárlók 40%-a a weben tájékozódik

1999. elsõ három hónapjában az amerikai új autó vásárlók 40%-a az internetet használta információk gyûjtésére, és ez a szám 65%-ra növekedhet 2000. végére. Az átlagos vásárló hat autós site-ot látogat meg, és összesen több mint négy órát tölt el információgyûjtéssel. A 3200 megkérdezett vásárló egyharmada legalább egy kocsimárkát kihúzott a listájáról, miután körülnézett a weben.

Autóvásárlás: jobb személyesen

A Consumer Reports szerint az online autóeladással foglalkozó vállalkozások körül igen sok a probléma, és ezek korántsem annyira sikeresek, mint azt sokan hiszik. A szerkesztõk 1056 online vásárlót bíztak meg azzal, hogy öt nagy internetes autókereskedõtõl meghatározott idõn belül szerezzenek információt és kérjenek árajánlatot néhány modellre. A tesztelõk 65%-a nem kapott árajánlatot az elõre megszabott 48 órás határidõn belül, és a megérkezett ajánlatok egy része is téves volt. A Consumer Reports szerint néhány év múlva az online autóárusítás nagy üzletté válhat, de ma a vevõ még jobban teszi, ha személyesen keresi fel a kereskedõt.

(2000. március 20.)

A nagy üzlet reményében...

A Ford, a GM, a DC és a B2B e-com

A Big Three, a Ford, a General Motors, és a DaimlerChrysler múlt pénteki bejelentése, mely szerint létrehozzák a világ legnagyobb virtuális piacát, egyértelmû üzenetet küld az e-commerce cégeknek: Félre az útból! Ha a cégek közötti (B2B) online kereskedelem akkora üzlet, akkor azt egyedül magunknak akarjuk, nem akarunk rajta osztozni veletek. Jelenleg néhány nagy online cég, köztük a Commerce One és az Arabia Inc. a legnagyobb, online B2B kereskedelmet bonyolító vállalkozások. Az elõbbinek részvényeinek árfolyama a tavaly nyári bevezetés óta 10 dollárról 213,0625 dollárra emelkedett, s az utóbbi részvényeinek árfolyama is kilencszeresére nõtt az elmúlt nyolc hónap során. A Három Nagy szövetsége azonban jelzi, hogy a valós világbeli óriások egy része immár úgy gondolkod ik: nincs szükség közvetítõ cégek közbeékelésére ahhoz, hogy tomboljon a B2B e-com.

(2000. február 29.)

A z eBay az autópiacra tart

Közös jármûárusító site-ot indít az eBay és az AutoTrader.com, jelentette be kedden az eBay Inc. A cégek képviselõi a sajtónak elmondták: céljuk, hogy közös vállalkozásuk a legnagyobb online autókereskedés legyen a weben. Erre komoly az esély, tekintve, hogy az eBay-nek körülbelül 10 millió rendszeres látogatója van, míg az AutoTrader jelenlegi site-ját havonta ötmillióan keresik fel.

(2000. március 8.)

Tilalom online autóbrókerekre

A General Motors és a Ford Motor pénteken felszólították kereskedõiket, hogy ne adjanak el gépkocsikat az olyan "harmadik szintû" online kereskedõknek, mint a CarOrder.com. A három nagy amerikai gépkocsigyártó (Big Three) közül a harmadik, a német Daimler Chrysler AG észak-amerikai ága bejelentette, hogy a GM-hez és a Fordhoz hasonlóan vélekedik az online gépjármû-brókerekrõl, s hamarosan írásban is figyelmezteti kereskedõit. A Big Three együttesen az USA autópiacának több mint kétharmadát fedi le. A cégek jogszakártõi szerint a gépjármû-brókerekkel való együttmûködés sérti az érvényes franchise- szerzõdéseket. Az intézkedés nem érint olyan autóvásárló site-okat, mint az Autobytel.com, amely a vásárlókat kereskedõkhöz küldi.

(2000. május 22.)

 

Betiltják az internetes autókereskedést

Egy amerikai kerületi bíró úgy döntött, hogy a Ford Texasban nem árulhat használt autókat az interneten. Sam Sparks ítéletében elmondta, hogy a Ford, az egyik legnagyobb amerikai autógyártó megsértette a texasi törvényeket, amik tiltják a közvetlen autóárusítást (a texasihoz hasonló törvények az Egyesült Államok tizennyolc másik államában is léteznek). A pert tavaly a Ford indította a texasi szövetségi kormány ellen, miután az bezáratta a cég online autókereskedését. - A hatóságok nem sértették meg az alkotmány [szólás- és kereskedésszabadságra vonatkozó] elsõ kiegészítését Az e-commerce nem különbözik a kereskedelem többi fajtájától, így nem lehet kivétel a törvény alól.

(2000. július 31)